subota, 25. svibnja 2013.

SINDEXPRESS 20.05.2013

KOLIKO NAS ODLAZI
Uprava je do 8. svibnja prikupila 973 ponude radnika, koji prihvaćaju uvjete iz Aneksa Kolektivnog ugovora i spremni su za odlazak iz Hrvatske pošte. Ne iznenađuje nas relativno velik „dragovoljni“ odaziv radnika iako je i taj proces imao mnogo upitnika. Posebno se to odražava na činjenicu da su se pred ponudu pojavile svakojake priče među operaterima I i čistačicama, a koje su potkrijepile neki potezi poslovodstva. Strah i neizvjesnost je temelj ovog velikog broja prijavljenih radnika. Ukupno gledajući nije velik broj, no ako se uzme ciljana skupina na koju je ponuda usmjerena, onda vidimo da će ostati možda 20% radnika te ciljane skupine na radu. Odlučujuću ulogu u „tjeranju“ radnika u neizvjesnu budućnost imali su reprezentativni sindikati, a koji su radili i više od onog što su poslodavci „tražili“ od njih. Prvo je Aneks Kolektivnog ugovora s kojim se srozala otpremnina za oko 30%, drugo je rezanje ostalih prava radnika, a treće je veliko nepovjerenje prema sindikatima. Čak 89% radnika vidi svrhu ostanka u Sindikatu: pozajmicu.
Prema navedenim podacima za odlazak se po GP-ima odazvalo:
GP1        265           
GP2        112
GP3        128
GP4        106
GP5        173
GP6        189
Najveći broj je kao što se očekivalo u GP1 i to 265 prijavljenih. No, drugo mjesto zauzeo je neočekivano GP6 s 189 prijava. Poznato je da je u posljednjih nekoliko godina ovo GP dovedeno u bukvalno „predgrađe Zagreba“. Nekad jedno od najjačih poštanskih središta u Jugoslaviji (četvrto po jačini) s najsposobnijom kadrovskom elitom postalo je minorno s tendencijom daljnje pada. Malo iznenađuju treće mjesto GP3. Kao što se očekivalo najveći broj „dragovoljaca“ je među operaterima II (260) i poštarima (219) i oni će biti jedan od najvećih ispita kako za tehnologe tako i za ljudske resurse. Među ciljanim grupama bili su i pomoćni radnici-čistačice (73) i djeljači (59). Kako nadomjestiti broj operatera II i poštara, koga premjestiti umjesto njih, kome uskratiti pravo na godišnji odmor… sve su to pitanja koja sada stoje otvorena i koja se žurno moraju riješiti.
No, u svemu očito je da naši ljudski resursi nisu u mogućnosti u zadanom roku kvalitetno pripremiti odlazak zainteresiranih radnika. Rok je prekratak, ukoliko se želi dozvoliti svim radnicima odlazak i ukoliko im se osigura sve ono što im po zakonu pripada, za odlazak je nužno osigurati najmanje 60 dana, a što znači 8. srpnja, a ne 30. lipnja kao što je ugovoreno Aneksom Kolektivnog ugovora. Po našim procjenama ako to bude i 31. kolovoza biti će dobro. No nisu to sve teškoće koje prate ovakvu provedbu u udarnom terminu rada Hrvatske pošte, naime, ili poslovodstvo želi zabraniti korištenje godišnjeg odmora svim radnicima ili želi dovesti Poštu u poslovne i organizacijske probleme. Stanje nije jednostavno te nas čudi da tehnološki višak nije napravljen planski, a bilo bi puno jednostavnije da je Aneks potpisan za 31. kolovoz. Kraj lipnja obično kreće tehnološki višak u društvima koji nemaju naglašen sezonski karakter, kao Pošta. Nadamo se da će u konačnici ipak biti svi koliko, toliko zadovoljni te da će se ovar proces završiti bez nepotrebnih dodatnih socijalnih tenzija.
RAZLIČITOST KOJA RAZJEDINJUJE
Čitamo li glasila RSRH sa sličnim imenom ovom našem, vidimo, da ne postoji jedinstvena politika i promišljanja o najvažnijim pitanjima odnosa na sindikalnoj sceni. Dok „poštari“ hvale prvosvibanjski prosvjed kao „besprijekorno organiziran“, čelnik „telekomunikacija“ osuo se drvljem i kamenjem na organizatore ovog skupa, a da pri tome nije upitao sebe da li je on sam kriv za „neuspjeh skupa“. Prije par godina kada ga je u prve redove prvosvibanjskog nastupa progurao predsjednik RSRH, Jadranko Vehar, istom retorikom, koju sada osuđuje, okomio se na tada vladajući HDZ i poslovodstvo HT-a. No, sada su „druga vremena“, na vlasti je čelnikova stranka, a i sam je postao miljenik i glasnogovornik poslovodstva. Stoga se tako i treba ponašati, šutjeti, ne kuditi ih te oštro napadati one koji ne odobravaju poteze ove, njegove, vladajuće strukture. Tako su se na nišanu njegovog nekritičkog uma našli samo organizatori skupa.
IZLAZAK IZ NEZAVISNIH HRVATSKIH SINDIKATA
Već duže vrijeme jedan njihov visoko rangiran povjerenik priča o tome da će izaći iz one „laičke središnjice“. To je mislio na Nezavisne hrvatske sindikate, čiji je osnivač predsjednik RSRH, Jadranko Vehar, a prva predsjedavajuća, glavna tajnica RSRH Vlasta Mesarić. Tu povijest nitko ne može promijeniti, kao ni činjenicu da je Vehar bio dugogodišnji dopredsjednik navedene Središnjice. Dio povjerenika RSRH bio je kontinuirano protiv članstva RSRH u NHS-u, temeljeći svoje protivljenje visokom članarinom. S predsjednikom NHS-a često je u sukob dolazio i Vehar, a zbog izostanka konkretnijih i agresivnijih odgovora na poteze vladajućih. Stoga nije ni čudno što se danas nalazimo u ovakvoj bezizlaznoj situaciji i što među članovima vlada veliko nepovjerenje prema sindikatima..
No, izlazak iz NHS –a nije rješenje. NHS treba mijenjati, a posebno promišljanje samog predsjednika, a koji jednostavno ne zna što bi sam sa sobom i najvažnije mu je da se u medijima pokaže više od Novosela, Matijaševića, Ribića… NHS je prenapuhan balon u kojem se veći dio sindikata šlepa zahvaljujući samo činjenici da postoji niža članarina od ostalih središnjica, a posebno SSSH.
RAZLIČITOST MIŠLJENJA
Ovaj slučaj različitog mišljenja i različite politike dobro je poznat unutar Sindikata, koji je već sada na sindikalnoj sceni sve minorniji. Jedino gdje se slažu, je područje povlađivanja poslovodstvu. I u tom su izuzetno „profesionalni“. „Kako poslodavac kaže“ to je postao sindikalni moto. Za takav moto sindikalni čelnici su dobili i dostojnu nagradu. Primanja i do 25.000 kuna. Kako narod kaže: Ruka, ruku mije. Ali ona prljava teško se opere.
Pogledamo li različite tekstove, po istom pitanju, u različitim izdanjima njihovog glasila, neminovno dolazimo da zaključka da su se negdje zagubili i da unutar Sindikata vlada anarhija i borba za prevlast. Većinski poštari nemaju kvalitetnog vođu. Njega stalno netko mora voditi za ruku. Nije važno da li je to Dumbovička ili netko iz RSRH. Poznato je, da se ne usudi održati ni konferenciju za novinare, nego uvijek nekog drugog eksponira da iznosi njegova mišljenja te ih „uvali“ u sudske sporove (Željka Žuvela, Jadranko Vehar…). Naime, treba imati hrabrosti te javno izreči nešto protiv poslodavca ili konkurencije.
Postoji i onaj drugi problem, glasila su im potpuno drukčija. Od kvalitetno uređenih do onih koji se pišu „reda radi“. Ovaj cirkus neminovno prati nezadovoljstvo članstva, a s tim i sve manji i manji broj članova.

SINDIKALNA S R A M O T A
NOVI REFERENTI-SINDIKALNI POVJERENICI
DOMAGOJ MENDEŠ (administrativni radnik)
MARINA BAKŠA (administrativni radnik)
GORDANA PERKOVIĆ (operater u p. prometu)…

Zapamtite, zapamtite, zapamtite, zapamtite, zapamtite, zapamtite, zapamtite, za
HSP I RSRH IZDALI SU VAŠE INTERESE, A SVOJE SAČUVALI
MI smo                „Otporni na sve i svakog“
Članovi smo EUROFEDOP (Europske federacije sindikata u javnim službama) i osnivači Nezavisnih hrvatskih sindikata

 Ono što već četiri godine najavljujemo sada je u suradnji s reprezentativnim sindikatima, HST-om i RSRH-om u HT-u i realizirano: službe 988 i 981 odlaze iz Društva. Kako se tu nalazi najveći broj „starijih“ radnika onda nam je dodatno jasna intencija poslovodstva i sindikata, a koji se sada najednom prave „mutavi“. Prije četiri godine naši povjerenici izvršili su snimanje kad„INFORMACIJE“ IZLAZE
rovskog potencijala u „informacijama“ i na taj način sačinili program zbrinjavanja navedenih radnika, zbog „mogućeg“ izdvajanja Peresu. Taj prijedlog predočili smo i bivšoj članici Uprave za ljudske resurse, a koja se u načelu i složila s njim. No, na žalost, odlaskom Vehara, taj projekt je jednostavno nestao, a sadašnje, takozvano, čelništvo RSRH bezidejno plaće nad sudbinom „otpisanih“ radnika. Očito je to samo gluma i htjenje da se sve napravi u miru i tišini i ne našteti poslodavcu.
Ovo je tek uvertira onome što nas očekuje izdvajanjem „tehnike“. Čudi nas činjenica da se u članstvu RSRH još nalaze tehničari, a koje je izdao taj sindikat i osudio ih na neizvjesnu budućnost. Svima je poznata činjenica da se jedino stara garnitura čelništva RSRH: Vehar, Nađ, Grubišić, Cvitan, Šukan, Kokanović, Međimurec, Ivanović… borila kako bi spriječili poslovodstvo i HST da ovu proceduru privedu kraju. Pročitajte Sindexpresse iz 2006. do početka 2012. godine i biti će vam sve jasno. Umjesto da izađu na ulicu i obrane interese radnika, oni su se povukli u svoju kučicu braneći svoje materijalne i nematerijalne interese, a uz to vezujemo i pojavljivanje nove Majdak na popisu zaposlenih HT-a. Dok jedne otpuštamo i bacamo na ulicu, zapošljavamo nove radnike dvojbenih sposobnosti.
BONUSI I MALUSI
Poslodavac postavlja destimulirajuće ciljeve, posebno radnicima u prodaji. Pored toga što uspješnost njihovog rada vezuju uz svoju uspješnost, oni se postavljaju i na temeljima koji su izuzetno klimavi jer se temelje na lošoj organizaciji Društva. Naši radnici u prodaji izvrgnuti su svim vrstama pritisaka, a najveći pritisak odnosi se na lošu organizaciju rada. Tako smo bili nedavno svjedoci jedne takve loše organizacije. Na prodajnom mjestu od pet šaltera „radila“ su tri. Korisnik je dobio u 11.54 sati broj 86. Radnici su obrađivali brojeve 69, 81 i 82. Razveselio se, da će biti brzo na redu i da neće morati čekati sat, dva kao obično. U 12.07 na šalterima je pisalo 69, 82 i 83. U 12. 31 stanje na šalterima je bilo: 69, 82 i 84. Kako nije bilo broja 84 preko reda se „uvalio“ neki par. Broj 87 je prosvjedovao jer je navedeni par došao poslije njega, no prodavač je odmahnuo rukom te je broj 87 demonstrativno napustio prodajno mjesto.
NERED NA PRODAJNOM MJESTU
Korisnika je zanimalo što se to dešava s brojem 69. Pristupio je šalteru i ustanovio da se “stranka“ i prodavač igraju aparatom kupljenim u Tele2, odnosno da ga prodavač pokušava instalirati za „stranku“. Uvrijeđeno su pogledali korisnika 86, nešto zlovoljno promrmljali i počeli pakirati svoju „igračku“. U međuvremenu u 12.47 upalio se broj 85. Nakon desetak minuta, u 12.58, ekipa Tele2 se razišla i napokon se nakon više od sat vremena čekanja pojavio broj 86. Pri tome se mora napomenuti da su se u međuvremenu dva djeteta kontinuirano igrala s aparatima, svako toliko aktivirala alarm, a da nitko nije reagirao dok su korisnici nezadovoljni, gunđajući, ulazili i izlazili zbog predugog čekanja. Ponovo se pokazalo da reklamacije, loša organizacija i „slobodne aktivnosti“ neodgovornih prodavača narušavaju ugled Društva, a da pritom poslodavac ništa ne poduzima.
Da ne bi korisnik 86 bio zakinut, poslana mu je i poruka kako bi ocijenio uslugu na prodajnom mjestu. To je bila kap koja je korisniku prelila čašu pa su takve bile i ocjene koje je dodijelio usluzi.
MALUS ZBOG ČLANA UPRAVE
Da već duže vrijeme nešto ne štima u prodaji i odnosu prema radnicima upozoravamo već duže vrijeme. Umjesto da se stanje popravlja, ono je sve gore. Radnici su sve manje motivirani i stalno izloženi stresovima kako od strane poslodavca tako i sve većeg broja nezadovoljnih korisnika. No, ono što ih najviše boli je prebacivanje odgovornosti za nezadovoljstvo korisnika isključivo na prodajno osoblje.
Poznato je da neki članovi najuže obitelji vrha Hrvatskog Telekoma ne koriste, zbog visokih cijena, usluge našeg Društva. Uzmemo li to u obzir, onda možemo slobodno konstatirati da i članovi Uprave neposredno djeluju na „bonuse“ radnika. Kako da prodavač uvjeri običnog korisnika u kvalitetu i isplativost HT proizvoda kada to ne može član Uprave člana svog užeg domaćinstva?
ANKETA LOJALNOSTI
Iz radoznalosti pokušali smo anketirati 79 bivših radnika HT-a kako bi došli do saznanja koliko još koriste usluge svog bivšeg poslodavca. Na naš upit odazvalo se „svega“ 47 otpisanih. Na temelju njihovih izjava svega 9 njih ostalo je vjerno HT-u i koriste sve usluge koje su i ranije koristili, 20-oro od njih ne koristi više niti jednu uslugu HT-a, dok njih 18 još uvijek koristi neku od usluga u kombinaciji s drugim operaterima. U konačnici ipak zabrinjava činjenica da se od 47-oro ispitanika njih 20 opredijelilo za druge operatere. Stoga se s pravom pitamo što to HT radi da bi zadržao svoje najvjernije korisnike?
KRALJ LJUBAVI ILI KAKO SMO IH ISKORISTILI
Čelnik RSRH se jada u zadnjem broju njihovog glasila kako ga drugi reprezentativni sindikat ignorira u razgovorima s poslodavcem. HST po svom starom običaju ne želi svjedoke u razgovorima s poslovodstvom. Ono što oni dogovore ne mora svatko znati posebno ne oni koji bi mogli i rade protiv interesa radnika. Uvijek je bila u tim njihovim razgovorima, a posebno pod vlašću Branke Skaramuče, upetljana trgovina. Najčešće je ta trgovina išla u korist kako poslovodstvu tako i radnicima, pa i sindikatima. U posljednje vrijeme, zbog neposredne koristi, čelnik RSRH je izuzetno kooperativan s poslovodstvom, a koji ga posredno materijalno potpomaže. Stoga je počeo smetati čelnicima HST-a, koji ga jednostavno više ne žele vidjeti za zajedničkim stolom. Mnogi članovi su njegovu bliskost s poslovodstvom već ranije vidjeli pa su radije otišli u HST nego da ostanu pod okriljem takvog kvazi sindikaliste.
Na žalost zbog toga se osuo velik broj članova, no nas ipak ohrabruje da smo i nadalje u igri i u vezi s dijelom povjerenika, a koji samo čekaju naš povratak.

Zapamtite zapamtite zapamtite zapamtite zapamtite zapamtite zapamtite zapamtite

HST I RSRH
IZDALI SU VAŠA TEMELJNA PRAVA NOVIM KOLEKTIVNI UGOVOROM
MI SMO I NADALJE:
“OTPORNI NA SVE I SVAKOGA“
Čitajte naše glasilo i na blogu „otporni na sve i svakoga“
Članovi smo EUROFEDOP (Europske federacije sindikata u javnim službama) i osnivači Nezavisnih hrvatskih sindikata

.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.